2013. április 24.

Kerstin Gier - Rubinvörös

"Mitévők legyünk, ha egyszerre a múltban találjuk magunkat, és csak annyit tudunk, hogy az üküküküküknagyapánk lovát Kövér Anninak hívták? Úgy van: megőrizzük a hidegvérünket. Legalábbis ezt próbálja tenni Gwendolyn, amikor kiderül: nem elég, hogy ő örökölte a családban az időutazásért felelős gént, de ráadásul az a feladat is neki jutott, hogy rendbe szedje a múltat. És mindennek a tetejébe épp ezt az arrogáns Gideont kapja útitársul! Az össze nem illő páros kénytelen-kelletlen beleveti magát a nem éppen hétköznapi kalandokba. Gwendolyn hamarosan megtapasztalja, hogy az ellentétek alighanem tényleg vonzzák egymást, és ez régen sem volt másképp. És, hogy már a múltban sem úgy mennek a dolgok, mint egykoron…"


















Biztos sokan ismeritek és szeretitek is a történetet és nem is éppen új, de én a hétvégén szereztem be kölcsön barátosnémtól. (Köszönöm Lupi <3 )
Meg kell, hogy mondjam talán valamikor ezer éve olvashattam a tartalmát és hiába is láttam mennyien szeretik és milyen népszerű sosem akartam igazán elolvasni. Ezer százalék, hogy akad aki emlékszik és olvasta is annó Meg Cabot - Neveletlen hercegnő sorozatát.
Nemtudom miért én így látatlanban ami a tartalmat illeti mindig valami ilyesmi "kis tinikönyvnek" gondoltam pedig vöröspöttyös :D hát itt követtem el a nagy hibát, hogy nem néztem korábban bele mi is ez pontosan.
Annyiból viszont nem jó, hogy csak a kezembe akadt, mert a millió kedvenc közé lett még egy sorozat amit megszerettem, és még hosszabb lett a beszerzendő könyveim listája. Na de hát van ilyen.

Így kölcsönkaptam és ki is végeztem, és ahogy időm engedi jön is a folytatás. Addig erről pár szót.

Mint a fülszöveg mutatja a 16 éves Gwendolyn történetét ismerhetjük meg a ő szemszögéből. Akiről mint kiderül unokatestvére Charlotte helyette örökelte az időutazó gént. Nem kis meglepetésként ér ez mindenkit és itt is kezdődnek a bonyodalmak és kalandok.
Meg kell mondjam jócskán oda kellett figyeljek, mivel ide oda ugráltak az időben - ő és a társa úgymond az ifjú Gideon - , hogy tudjam ki kivel van, ki kinek a rokona.
De alapjában véve nagyon tetszett a történet, ilyen ideutazós dologgal még nem találkoztam és felettébb érdekesek voltak az utazásaik, hogy hirtelen a mai 21. századból hirtelen a múltban találod magad.
Nagyon jól meg lettek írva ezek a részek és ahhoz képest a kedves hitetlenkedő rokonok nem hittek benne, Gwen egész jól vette az akadályokat, bár talán abból ebben a részben még nem volt olyan sok, igaz akadtak izgalmak.

Visszatérve az úgymond párjára Gideonra, és ahogy a fülszövegből is sejthető ők ketten szerelembe esnek, igaz természetesen amennyire nem szimpatikusak egymásra és váltig állítják, hogy ez be nem következhet náluk csak megesik.

Igaz ez a szerelmes része nekem legalábbis ebből a részből annyira nem igazán jött át. Gwen részéről talán, hogy tetszett neki a fiú és hasonló gondolatok, egy egy picike közelebbi pillanat kettőjükkel de ebben semmi más nem nagyon történt. Oké voltak benne aranyos, és vicces piszkálódós részek amiből lehetett látni,hogy alakul a dolog, de én megmondom őszintén Gideon részéről nekem nem annyira jött át a dolog, ezért is tűnt nekem olyan hirtelennek a vége ami kettejüket illeti. Jó ugye nem is a fiú szemszögéből volt a történet, akkor biztos az ő gondolatait, érzéseit is jobban megérthettük, ismerhettük volna de jócskán a végén jártam a történetnek és semmi érdekes nem történt aztán hirtelen a végére megtörtént egy amolyan vallomás féle és az első csók is. Mintha az író belemerült volna az időutazós részébe és a küldetésbe ami miatt végül is a párunknak együtt kell lennie ezzel nincs is baj,mert imádtam ezeket a részeket is, és nagyon jól fel lett építve az a része de a végére mintha hopp leesett volna, hogy netán kellene, hogy valamilyen módón a szerelmük is alakuljon? Bár lehet, hogy csak én látom így.

Remélem a következő részekben picikét jobban kibontakozik a dolognak ez a része, és kíváncsi leszek, hogy alakul ez a szerelem.

Gwenre és a többi szereplőre visszatérve nagyon jól megalkotta őket az írőnő, szinte (na jó lehet kivétel :D ) minden szereplőt meg lehetett kedvelni, és imádtam is Gwen vicces szemszögéből olvasni. A beszólásai és hasonlók nagyon szuperek voltak. Nemtudom mire lehet számítani a következő részekben rögtön utána lesek :D de én személy szerint egy kis Gideon szemszöget is olvasnék.

Ami pedig a végét illeti picit pislogtam az epilógusnál, hogy ejha végre valami izgalmas erre vége lett? Igaz most még inkább akarom a folytatás és igyekszek majd mielőtt sort keríteni rá.

Összességében néhány dolgot leszámítva tehát tetszett a történet bár nem panaszkodnék ha a következőben felpörögnének a dolgok.

Ami a külsőt és a borítót illeti, külföldieket annyira még nem láttam, de nem is tudom számomra annyira nem az igazi nem mondanám rá, hogy egy álom borító.Akad nálam olyan könyv aminek elsőre ugye a borítóját látod meg és hűűha abból tudod, hogy ez jó lesz és kell neked, de nem ennél a könyvnél. Igaz nem minden a külső mint mondani szokták. A tartalma bejött és ez a lényeg. Külön tetszett és ahogy láttam már a harmadik részt könyvben a barátnőmnél,hogy a könyvcímekhez hasonló betűszínt láthatunk a könyvekhez illően itt ugye a vöröset.

És egy picit más a végére. Mint tudható az első részből film is készült, igaz itthon nem került mozikba, de azért egyszer ha elérhető lenne magyarul akár felirattal mindenképp látni akarom.
Addig is egy kép a filmbeli két főszereplőről: Gideon és Gwendolyn.



Látva őket, és videót is láttam szerintem tökéletesen eltalálták őket és én is hasonlónak képzeltem el őket.

A következő részek: 



Értékelés:          
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése