2013. április 28.

Lakatos Levente - Bomlás

Kalandozások a szexuális tabuk és sokkoló gyilkosságok világában. Egy feltörekvő írónő és egy férfi prostituált bizarr munkakapcsolata. Hol a határvonal a túlfűtött szenvedély és az abnormalitás között? Élvezhető-e a megalázottság? Mi történik a felső tízezer asszonyaival a hotelszobák zárt ajtajai mögött? Az események középpontjában a sikeres kriminálpszichológus, dr. Lengyel áll, akinek amellett, hogy egyszerre két gyilkossági ügyet kell megoldania, meg kell küzdenie élete egyetlen, ám csillapíthatatlan démonával: a szexuális vággyal.
Az amerikai erotikus thrillerek erős idegzetű rajongói véres és buja regényt kapnak kézhez, modern mesét szexről és halálról – szigorúan 18 év feletti olvasóknak.


Nem tudom miért, de nagyon nehezen állok neki írni erről a könyvről. Egyrészt milliónyi gondolat kavarog a fejemben és fogalmam sincs mivel is kezdjem. Ezért bocsánat, lehet, hogy kicsit néhol ömlengős leszek, mert teljesen odáig meg vissza voltam a könyvtől.


Először is el kell mondjam, hogy elég sok könyvet olvastam és olvasok a kiadótól (Ulpius-ház), de eddig az itt lévő magyar szerzős könyvek közül egyet se olvastam. Tartalmakat talán, de egyik sem fogott meg. Eddig.

A Bomlásnak már a tartalma is arra engedett következtetni, hogy talán tetszene, de csak akkor lettem biztos benne, hogy ezt a Könyvfesztiválon igenis meg akarom venni, amikor Lupi barátnőm is mesélt róla és, hogy neki tetszett. Eddig sem csalódtam soha egyetlen könyvben sem amit ajánlott és kiolvasva a Bomlást, most is neki volt igaza
.
Visszatérve arra ahol kezdtem, Levente eddig megjelent könyvei közül egyet sem olvastam. Ez volt az első. És most gondolatban egy hatalmas pofon ezért magamnak. Meg kell mondjam lehet, ha ezt nem olvasom, soha nem is fogom a kezembe egyik könyvét sem és az lett volna csak az igazán nagy hiba.

De jöjjön valami végre a könyvről is. Nem vagyok kritikus meg semmi ilyesmi szóval nem lesz nagy dolog, de igyekszem rendesen összeszedni a még friss és kavargó milliónyi gondolatom.

Mint ahogy a fülszöveg is mutatja több szálon is fut a történet, és több szereplő szemszögéből is olvassuk. Ilyen szempontból is egy első nálam ez a történet és szerintem mondhatom, hogy ilyet még nem olvastam.
A történet rögtön egy halálesettel kezdődik, aminek a kinyomozása lesz az egyik fő szál. Majd rögtön átvált egy másik szemszögre, mégpedig a fiatal Szilvia szemszögére, akit egy valófélben lévő nőnek ismerhetünk meg és aki írónak csap fel egy pályázati felhívás hatására. És a könyv amit írni készül nem akármiről, akárkiről szólna. Budapest legszexibb és legkeresettebb selyemfiújáról Kedves Floriánról. Így indul az ő történetük.

Egyrészt néhol a kettejük megismerkedését olvashatjuk, az első találkozásukat, a megismerkedésüket és a bizarr ám furcsa kapcsolatuk kibontakozását. De annyira ne szaladjuk előre.

Én legalábbis nagyon élveztem ezeket a részeket és izgalmas találtam, főleg az említett gazdag plaboy és selyemfiú Florian karakterét. Egészen az első Szilviával töltött estélyéig ahol kezdhettük megismerni őt. A vágyait, mi hozza izgalomba, az ízlését a szex terén. Olvastam ugye már hasonlót,de nem is tudom olyan sötét és világos is volt egyszerre nekem ez a pasi. Egyik pillanatban szimpatikus volt és bírtam utána pedig hát nem éppen volt a szívem csücske.

Utána jött a fekete leves és az első ledöbbenés.

Álmomban se gondoltam volna, miután egy picit elkalandoztunk Szilvia és Florian kettősétől és áttérünk egy másik szálra amiben a nyomozásról olvashattunk egyrészt amiben az első oldalakat alatt megtalált férfi kilétét és gyilkosát keresték. És akik ezt tették a számomra szimpatikus karakterű nyomozónő Laura, a híres kriminálpszichológus dr. Lengyel Dávid és Dóra segítségével.

Őket is megismerhettük, olvashattuk milyen kapcsolatban álltak és meg kell mondjam tökéletesen fel lettek építve a karaktereik, az élet hátterük, hogy ki miként kapcsolódik valamilyen szállal a másikhoz.

Így hát hol a Florian - Szilvia részeket olvashattuk, hol pedig arról, hogy áll a gyilkossági ügy és eközben mi történik, hogy alakul a kapcsolat Lengyel, Dóra és Laura között.

Eleinte mindig a másik betűs részeket vártam ahol Florian és Szilviáról olvashattunk. Mit ne mondjak nem kicsit voltak néhol durvák, vagy sokkolóak ezek a részek. Néha teljesen abszurdnak tűnt egy egy róluk olvasott rész és totál bizarrnak a kapcsolatuk, néha pedig főleg Florian részéről éreztem azt mintha két teljesen különböző személyisége lett volna.

Majd visszatérve a fekete leves részére közben persze elég hamar kiderül ki is az a bizonyos áldozat.Innentől kerülnek kicsit más világításba a dolgok és mégis tovább izgulva olvasod a történetet.

Én legalábbis el se tudom mondani mennyit agyaltam rajta. Ki a gyilkos? Főleg ez foglalkoztatott nagyon, és hogy miért tette?  Még esténként kutyázni se volt kedvem lemenni mert egyszerűen képtelen voltam letenni a könyvet. De aztán csak muszáj volt és addig is séta alatt csak ezen töprengtem. Nekem mindig volt egy sejtésem a gyilkosra noha nagyon nem akartam, hogy ő legyen mert kedveltem a karakterét.
De mielőtt rátéretnénk a gyilkosra és a végére ha már Florian megvolt akkor pár szó Szilviáról is. Kedveltem őt és sajnáltam is mivel az említett válásával menekült az eddig élet életéből és most megismerve ezt a férfit és az életét jóformán ugyanabba csöppent bele nem kevés perverzióval fűszerezve, ugyanakkor néha mintha a szerelem is felbukkanna. És ahogy érte is akárcsak a többiekért ugyanúgy izgultam, hogy kinek milyen véget szánt az író a történet végére.

A másik szálat úgymond egyre haladva a történetben jobban megszerettem. Laura nyomozónő és Lengyel karaktere volt főleg a doktorúré amit imádtam. Mindkettőjükről olvashattuk megismerhettük őket a múljuk egy részével külön külön és a közös múltjukat is.Valamint a harmadikként hozzájuk csatlakozó Dóra, aki Dávid ismerőse.Majd hármasban folytatódott a nyomozás ami nem kevés meglepetést és érdekes pillanatot tartogat az olvasók számára.

Nyugodtan kijelenthetem, hogy nekem a kedvenc karaktereim Laura és Dávidé. :) és a végére persze minden a helyére kerül.
Ami pedig a gyilkos részét illeti le a kalappal Levente előtt mert rendesen meglepődtem a gyilkos kilétét illetően. És mikor minden kiderült, mi hogyan és miért történet csak lestem. Ilyen egy fantasztikusan leírt és megalkotott történet.

Ami a könyvet illeti összességében, sokat olvasok, de szerintem elmondhatom, hogy ilyen még nem akadt a kezembe. Az említett két szálon futás miatt furcsa volt úgymond a múltat és a jelent is olvasni. A gyilkos kiléte pedig mivel ugye nem létezik tökéletes gyilkosság kiderül és én pont is gondoltam volna rá, ez mutatja is milyen jó kitalált mindent az író és így végig fent tartotta az érdeklődését az olvasónak. Legalábbis nekem.  Az első és az utolsó laptól kedve rabul ejti az embert, annyira, hogy a gondolat sem esik jól ha netán egy kicsit félre kell tedd a könyvet.

Teljesen magába szippantott a könyv és nem is engedett az utolsó oldalig. Megannyi bizarr dolog, furcsa mégis néha bámulatos kapcsolatok, a majdnem tökéletes gyilkosság :) románcok, a múlt sötét titkai, a régi, újraéledő kapcsolatok és a fantasztikus elme dr. Lengyel akit szerintem aki olvassa imádni fogja a fickót. A gondolat menetei, a beszólásai és a szintét sötét foltokkal tarkított múltja ami ellenére minden nő odáig van érte.

Egyszóval a végére nagyon köszönöm a barátnőmnek az ajánlást aki nélkül kihagytam volna egy ilyen lebilincselő és fantasztikusan kidolgozott történetet és nem utolsó sorban Lakatos Leventének, hogy megírta ezt és, hogy olvashattuk.

További hasonlóan szuper ötleteket és sok sok ilyen fantasztikus könyvet írjon még nekünk. És nagyon örülök, hogy a Könyvfeszten végül csak sikerült elcsípnem :D az autogramot és a könyvjelzőket is amihez hozzáteszem anyu a könyv olvasása nélkül is el akart kunyerálni :D hát még ha olvasná is:)

Ami ennél a könyvnél a borítót illeti nálam az is nagyon bejött.


Egyszóval ha egy szuper történetre vágytok akkor ezt a könyvet veszitek a kezetekben. Szerintem senki nem fog csalódni benne, maximum még többet akar belőle. :)

De én nem maradok Levente írásai nélkül, ugyanis (szégyen szemre) :D mivel nem olvastam a többi könyvét azok kerülnek beszerzésre és olvasásra. Ma éppen a Barbibébit szereztem be, és ahogy tudom olvasom is de már biztos vagyok benne, hogy az is lesz ilyen jó :)




Értékelés:          
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése