2017. június 28.

R.Kelényi Angelika - Az ártatlan

1609 októberében Fabricius Flóra, a pozsonyi orvos lánya Báthory Erzsébet udvarába érkezik, hogy megkeresse eltűnt nővérét. Ha tudta volna, mi vár rá, talán útnak sem indul.

Ám hamarosan megtanulja, semmi sem az, aminek látszik, és semmi sem biztos, csak a halál. Ki mozgatja vajon a szálakat? Ki az, aki befolyásolja az eseményeket, és a gyilkolástól sem riad vissza?

Minden erejére szüksége van, hogy legyőzze az akadályokat és kibogozza a sötét titkot, melyet a csejtei vár falai rejtenek.
Egyetlen emberre számíthat csupán, az Itáliából érkezett, kétes jellemű, mégis rendkívül vonzó férfira, akiről azt sem tudja pontosan, hogy kicsoda, és azt sem, miért segít neki.

R. Kelényi Angelika, Terézanyu-díjas írónő 17. század elején játszódó regénye kalandos, izgalmas, és vérfagyasztó történetet mesél el. Ahogy azt már megszokhattuk, írása nem nélkülözi a romantikát, a politikai cselszövést és a korhű történelmi háttér megjelenítését sem.

Érkezzen akkor egy értékelés egy nem mindennapi történelmi regényről. Elöljáróban ugyanis annyit róla, hogy valami fantasztikus. Pedig én egyáltalán nem olvasok ilyen témájú könyveket. Még annak idején mikor jóóó pár éve elkezdtem olvastam előfordult de nem igazán jöttek be nekem.

Nos Angelika ezen nagyon hamar változtatott. Egészen idáig amíg nem olvastam tőle ezt a történetet nem tudtam mit hagyok ki. Azt hiszem ideje, hogy a többi történetét is elolvassam és behozzam a lemaradásom mert ezzel a regényével teljesen megvett. Minden pillanatát élveztem és imádtam.

Még csak azt sem lehet rá mondani, hogy mivel jóformán sosem olvasok ilyen történeteket, hogy nehezen indult volna be vagy ilyesmi. Ugyanis az első oldalaktól kezdve teljesen magával ragadott a történet és nem eresztett.

Megismerhetjük a történet főszereplőjét Fabricius Flórát aki Pozsonyban él immár csak a nénikéjével. Nemrégen ugyanis elvesztette az atyját. A testvére pedig Dorottya úgy tűnik bajba került. Csejtén szolgál Nádasdyné Báthory Erzsébet grófné mellett. Innen ír mindig haza a családjának, Flórának de egy ideje a levelek elmaradoznak. Flórának rossz sejtései vannak, főleg, hogy igencsak aggasztó hírek is terjengenek a grófnő mellett szolgálókról.

Így hát nagyon hamar elindul a történet hiszen Flórának mondhatni már csak a testvére maradt hiszen a nénjét nem igazán érdekli a lány sorsa. Nem marad más Flórának mint mindent hátrahagyni a nénjének és útnak indulni Csejtére.

És itt kezdhetjük igazán megismerni Flórát és itt kezdődik igazán a történet.. Flóra nem egy olyan nyavalygós kis úri leányka. Egy igazán talpra esett, bátor, erős lány aki bármit megtenne a nővéréért. Még ezt a veszélyes utat is bevállalja a rémhírek ellenére. Nagyon szimpatikus volt a karaktere már rögtön az első pillanatokról kezdve hát még ahogy haladt a történet.

Így került hát Flóra a grófné udvarába. Ahol rögtön a megérkezése után akadt némi problémája és valaki rögtön a megmentésére sietett. Sőt ez egyre gyakrabban kezdett előfordulni vele. De szerettem a kitartását és, hogy semmi sem riasztotta el attól, hogy megtalálja Dorottyát.

Szerencsére a megmentő, hős lovag :) személyére hamar fény derült. Ő pedig a félig magyar félig olasz származású Lorenzo Marianai. Na engem Angelika már ezzel levett a lábamra. Hiszen a kíváncsi, éppen nyomozó és sokszor veszélybe kerülő Flóra mellé tökéletes pár lett Mariani. Egy tökéletes férfi. Minden megvan benne amiért egy nő odáig lehet érte és ez alól sem Flóra sem én nem vagyok kivétel. Néha kissé arrogáns ugyan de ez is remekül áll neki. Olyan férfi aki tudja mit akar, aki képes szeretni és kiállni azért amiben hisz még akkor is ha ezzel valaki olyannal kell szembefordulnia akit szeret. Igaz kissé titokzatos is már ami a jelenlétét is illeti de ahogy legtöbbször előbb utóbb mindenre fény derül. És persze a külsejéről már ne is beszéljünk. Tökéletes. Ezeket mint összegyúrta Angelika és egy olyan fantasztikus férfit kaptunk, hogy csak na. Imádom őt. Új kedvenc könyves álom pasi.

Minden pillanatot imádtam amit velük tölthettem. És amik legtöbbször nem éppen kellemes percek voltak.

Flóra ugyanis rögtön a megérkezése után amolyan kivételezett személy lett a grófnő mellett. Ő sem értette és mások sem. Ebből kifolyólag akadtak is problémái. De neki pont kapóra jött a helyzet, hogy kiderítse mi is történt a Dorottyával.

Akkor kezdődnek csak igazán a bajok amikor kezdenek a grófnő mellől eltűnt szolgáló lányok holttestei előkerülni. Flóra ezek után teljesen kétségbe esik de továbbra sem adja fel a reményt, hogy megtalálja a nővérét. Ehhez pedig nyitott szemmel kell járnia és megfejteni vajon tényleg a sokszor kegyetlennek kikiáltott grófnő áll e a lányok eltűnése mögött.

Ahogy Flóra sokszor én sem tudtam Báthory Erzsébet grófnőn elmenni. Hiszen a szolgáló leányaival kapcsolatban sok mindent beszélnek némelyiknek maga Flóra is tanúja. Másfelől pedig ő mégiscsak kivételes bánásmódot kap a grófnőtől. Sokszor ő sem tudja, hogy mit is higgyen el. Angelika remekül fonta a szálakat és az utolsó pillanatokig csak találgathattunk vajon ki is áll mindezek mögött? Ki vagy esetleg kik a hunyók?

Bámulatosan izgalmas volt. Mindezek mellé pedig itt volt még Flóra és Mariani kettőse. Nem is kérdés, hogy még jobban feldobták a sztorit és imádtam a kettejük pillanatait. Hiába a kor hiszen nem a mostani időkben játszódik a történet a vonzódás és szerelem minden korban ugyanolyan :) Az első pillanatoktól kezdve ott volt a vonzalom közöttük. Nagyon szerettem őket.

Ahogy ők ketten úgy a többi karakter is remekül megalkotott lett. Magáról a cselekményről, arról, hogy mit hogyan eszelt ki Angelika már nem is beszélve. Hála neki teljesen beleszerelmesedtem a történelmi regényekbe. Tőle biztos, hogy mindent el fogok olvasni mert ezt imádtam.

– Sose harcoljon az ember egy nővel, mert mindig alul marad.
– Látja, kegyelmed, ez egy nagyon bölcs gondolat – mosolyodtam el, és felnéztem rá.

Rögtön megszerethető karakterek, akadtak szócsatás pillanatok is a két főhős között. És itt van ez nem mindennapi rejtély. Aminek hála csupa félelem, izgalom, és töprengés kíséri végig a történetet. Végig izgulsz mindent oldalt várva, hogy mindenre fény derüljön. Cseppet sem volt kiszámítható mi fog történni. Csupa izgalom és meglepetés volt a történet ami az elsőtől az utolsó oldalig fogva tart és nem enged.


Kiderül vajon Flórának sikerül e megtudnia azt amiért Csejtére indult. Hogy mi történik vele és Marianival. Mindenre fény derül ebben a fantasztikus történetben. És ha akad még netán köztetek aki szintén úgy van vele mint én voltam, hogy nem nagyon vagy egyáltalán nem olvas történelmi regényt akkor csak azt tudom mondani, hogy ne habozzon.

Angelika ezen csodás története biztos, hogy mindenkivel megszeretteti. Én el sem hiszem, hogy nem olvastam hamarabb. Most már tudom mit hagytam volna ki. Egy letehetetlen regény ami gondolom számos kutatást és utána járást igényelt de gratulálok az írónőnek mert csodás munkát végzett. Tökéletesen átadja milyen is volt ebben a korban élni.Szinte láttam az egészen magam előtt ahogy olvastam. Imádom. Csak ajánlani tudom mindenkinek!

Az pedig természetesen nem is kérdés, hogy a vége után mennyire várom a folytatást. Köszönöm szépen az élményt!

Valamint a kiadónak is köszönöm a könyvet!

A végére mint mindig de nem utolsó sorban érkezzen a borító. Ami tökéletes passzol a történethez. Gyönyörű. Imádom. Nagyon jól ki lett találva ez is, gratulálok.


Értékelés:




És a végére az én szép példányom dedikálva még az utolsó Álomgyáros turnén. Örültem, hogy személyesen is találkozhattam és megismerhettem Angelikát. Köszönöm szépen :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése